U deed er 0,3 seconden over om te bepalen of u zou doorklikken … Je zou denken dat wij een rationele keuze hebben bij het bepalen wat we wel en niet interessant vinden, maar niets is minder waar! Neurologisch wetenschappelijke onderzoeken wijzen uit dat wij, zonder dat we het onszelf bewust zijn, keuzes maken gebaseerd op emoties.

Zo reageren wij dus ook op reclame campagnes! Als je consument bent haak hier dan af of Google eens op Neuromarketing.  Er zijn heel veel interessante artikelen te vinden over hoe we getriggered worden door reclamemakers. (of bezoek onze homepage eens voor nieuws van uw lokale ondernemer )

Als je ondernemer bent lees dan verder voor TIPS en INSPIRATIE

Waar kopen consumenten hun producten? Hopelijk bij jou!

De tijden van je deuren open zetten en je klanten vanzelf binnen zien wandelen is voorbij. De consument wordt steeds kritischer en bewuster van zijn aankopen en het geld wat ervoor betaald wordt. Door internet zijn er allerlei prijsvergelijkers van producten & diensten waardoor het nog makkelijker wordt om geld te besparen e/o het beste product in haar soort te zoeken.

Veel consumenten gaan goed op onderzoek uit voordat ze iets aanschaffen. Sommigen gaan zelfs producten testen in de winkel om ze vervolgens op internet (vaak goedkoper) te bestellen. Tja, geef ze eens ongelijk.

Wat kun je als ondernemer hieraan doen?

Als je als ondernemer boos wordt omdat consumenten die merkbril bij je komen passen om ‘m vervolgens op internet te bestellen voor een paar tientjes minder, moet je je afvragen wat je anders zou kunnen doen waardoor die mevrouw of meneer ‘m toch bij jou koopt. Natuurlijk is het een lastige kwestie, maar de feiten liggen er. Het vraagt dus om (creatieve) actie van jou kant als verkopende partij.

Onderscheiden

Geef de klant redenen om het wél bij jou aan te schaffen. Beleving | menselijk contact is datgene dat het verschil maakt tussen een online aankoop of een aankoop in een fysieke winkel. De beeldvorming van jouw klanten over jou begint al bij een bezoek aan je website  en of social media. Ook jij bent op internet actief, maar op een andere manier dan webshops. Jij moet op 2 fronten presteren, zowel in je winkel- als op internet. Een soms lastige opgave, maar gewoon heel goed mogelijk.

Zo effectief mogelijk reclame maken

Reclame maken is een MUST

De mogelijkheden om reclame te maken zijn legio. U wordt door vele aanbieders benaderd waardoor u wellicht de bomen door het bos niet meer ziet. En als u zelf op onderzoek gaat dan vindt u vele mogelijkheden..waar doe je goed aan om zo effectief mogelijk je geld te investeren in het maken van reclame. Lastig!

De mogelijkheden op een rijtje

 Website | Je allereerste online investering

Als een klant voor de eerste keer op je website komt, dan begint daar de reis naar jouw product of dienst. Vanaf daar is het de kunst om klanten voor jou te laten kiezen en ze te overtuigen dat ze naar je winkel toe moeten komen.

Daarom is het van belang dat je online etalage (je website) aan alle kanten klopt. Het is tenslotte je visitekaartje op internet.

Met een simpele (verouderde) website kom je eigenlijk niet meer weg. Investeer als eerste in een goede website. Het is vaak het eerste contact met potentiële klanten en het geeft een eerste indruk!

Ook voor bestaande klanten is het fijn als alle info up-to-date is. Al is het alleen maar om contactgegevens op te zoeken of om informatie over nieuwe producten of diensten te vinden.

Neuromarketing?

Ons brein besluit in enkele seconden of het de moeite van de energie waard is. Met je homepage van je website wordt op dat ene moment de keuze gemaakt tussen blijven of wegklikken. 

multimedia hoeksche waard

Social Media | Gratis reclame maken

social media hoeksche waard

Social media? Voor jou een ingewikkelde puzzel?

Gebruik je Social Media, zorg dan dat daar wat gebeurt.

Beter geen Social Media dan accounts met oude berichten waar niets, of vrij weinig gebeurt. Zorg ook dat je Social Media goed is ingericht. Niets zo ergerlijk als je het telefoonnummer zoekt van een bedrijf via Facebook en dat het er niet te vinden is. Weg potentiële klant!

Vind je het lastig om zelf te onderhouden, dan zijn er bedrijven die dit voor je willen doen. Of investeer in een Social Media cursus. Social Media kun je heel goed gebruiken in je marketing activiteiten.

Als je bovenstaande zaken op orde hebt kun je een stap verder gaan. Je wilt klanten laten weten dat je er bent! Je wilt… Gezien worden….

Monomedia of Multimedia

Diverse wetenschappelijke onderzoeken hebben aangetoond dat Multimedia het beste werkt. Dat betekent dat consumenten op verschillende media kanalen jouw product of dienst spotten. Die op internet heb je getackeld met je Social Media-accounts en je website. (mits die goed gevonden wordt uiteraard) Verder heb je de beschikking in de Hoeksche Waard tot vele lokale internetplatforms en offline mogelijkheden. Denk dan aan kranten, magazines, huis-aan-huis bladen, folders, maar ook bij regionale omroepen kun je advertenties maken.

Natuurlijk is het heel erg afhankelijk van het te besteden budget. Voor startende ondernemers is het belangrijk om rekening te houden met kosten die gemaakt zullen moeten worden om jezelf op de kaart te zetten. Veel startende ondernemers denken : ‘Dat komt later wel’, maar dat is niet zo handig. De huur van je bedrijfspand moet toch echt betaald worden. Neem dit dus mee in de ‘te maken kosten’ in je opstartfase.

Creativiteit heb je of heb je niet, dat kun je niet namaken

Multimedia | De juiste MEDIAMIX voor jouw bedrijf

Er zijn écht vele mogelijkheden om een goede mediamix te maken die niet al te duur is.

Wij zoeken altijd naar mogelijkheden binnen uw budget.

Creativiteit is iets wat je hebt of niet, ook bij het gebruiken van een reclamebudget van onze klanten. U zult versteld staan van de mogelijkheden.

Wij hebben connecties met diverse partijen voor zowel online- als offline activiteiten om reclame te maken in de Hoeksche Waard. We werken samen en bundelen krachten. Van drukkerij tot Social Media experts.

Daardoor kunnen wij complete, slimme en voordelige multimedia pakketten inzetten.

Wilt u informatie over bovenstaand onderwerp en wilt u eens brainstormen over een multimediapakket dat bij u past en past binnen uw budget? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op..

Stuur een mail naar : m.design@kidra-webdesign.nl met uw naam, bedrijfsnaam en telefoonnummer en , wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op.

Bij ons is de klant nog steeds Koning! Lekker ouderwets, maar wel met alle mogelijkheden van deze tijd! Wij ontzorgen u graag.

www.kidra-webdesign.nl

Denk eens verder dan de krant

Radiocommercials doen het erg goed, praat eens met de lokale omroep om te vragen wat de mogelijkheden zijn. U kunt uw bedrijf zelfs onder de aandacht brengen via lokale TV zenders.

Of denk eens aan een toffe commercial die u ook kunt gebruiken op uw website!

multimedia hoeksche waard

Enkele mogelijkheden om uw pakket samen te stellen

  • Website – Van standaard tot helemaal op maat gemaakt
  • Social Media – Van campagnes tot cursus
  • Ontwerpen flyers, folders, visitekaartjes, banners, logo’s etc
  • Reclamespots/commercials
  • Bedrijfspresentaties
  • Verzorgen redactionele stukken, aanbiedingen, advertenties krant, magazines etc (inclusief foto’s)
  • Bedrijfsfilm of bedrijfsfotografie
  • Wordpress cursus